blog zespołu TUI CentrumPodróży

  • mężczyzna i kobieta z walizkami
Maciej Gołaś
Maciej Gołaś
TUI Centrum Podróży
mg@tui.poznan.pl
T:

Fakty i mity na temat ofert last minute

Polacy, którzy wybierają się na wakacje za granicą, chętnie korzystają z ofert last minute. Według powszechnie panującej opinii oferty te mają atrakcyjne ceny, lecz obarczone są też pewnymi wadami. Które z krążących o nich plotek są prawdziwe, a które nie? Przekonajmy się!

Gwarancja najlepszej ceny

Fakt/mit. Oferty last minute to nic innego, jak wyprzedaż ostatnich miejsc w zakontraktowanych przez biura podróży samolotach i hotelach. Biurom bardziej opłaca się sprzedać ostatnie miejsca na wycieczkach po niższych cenach, niż nie sprzedać ich wcale. Dlatego też oferty last minute często są bardzo kuszące. Czy rzeczywiście nie da się danej wycieczki kupić taniej? To zależy. Często najniższa cena oferowana jest w ofercie first minute, czyli wtedy, gdy zainteresowanie wycieczkami jeszcze nie jest największe. Niektóre biura w first minute dają nawet gwarancję, że cena kupionej wycieczki nigdy nie będzie już niższa, a jeśli by się tak stało, klient otrzyma zwrot różnicy w cenie. To też się im opłaca: jeszcze przed sezonem wiedzą, że część wycieczek już się sprzedała.

Gorsze hotele

Mit. Wielu osobom wydaje się, że tańsza wycieczka oznacza gorsze warunki zakwaterowania i powtarza tę plotkę dalej. To oczywiście nieprawda. Jeśli kupimy określoną wycieczkę w ofercie last minute, otrzymamy dokładnie te same usługi, co klienci, którzy kupili ją wcześniej.

Mniejszy wybór hoteli

Fakt. Pobyty w popularnych hotelach sprzedają się na pniu i rzadko kiedy w sezonie pozostają w nich wolne pokoje, który można by wystawić w ofercie last minute. Jeśli więc marzy nam się konkretny obiekt polecony przez przyjaciół, najlepiej zarezerwować wakacje jak najszybciej. Jeśli nie zależy nam na konkretnym obiekcie, możemy poczekać na oferty last minute. W miejscowości, w której funkcjonuje kilkadziesiąt lub kilkaset hoteli, zawsze tuż przed wylotem ktoś rezygnuje z wakacji, lub kilka pokoi się nie sprzedaje w terminie. Możemy więc być pewni, że znajdziemy miejsce dla siebie.

Słaba organizacja wyjazdu

Mit. Czasami można usłyszeć, że biuro sprzedające wycieczkę na dwa dni przed wylotem nie zdąży wystawić biletów na samolot i zarezerwować pokoju. Pośpiech w działaniu rzekomo generuje późniejsze problemy klienta. To bzdura! W dobie cyfryzacji rezerwacja biletów czy hotelu na dwa dni przed wylotem odbywa się identycznie, jak ta na miesiąc przed nim. Nie ma tu mowy o żadnym chaosie – wszystko dopięte jest na ostatni guzik. A kwestia umiejętnego spakowania walizki na dwa tygodnie w 48 godzin? Tu biura muszą liczyć już na kreatywność swoich klientów…

Komentarze

komentarze

Każdego roku sprawdzamy setki miejsc na całym świecie.

Konsultanci TUI Centrum Podróży Poznań odwiedzają miejsca i hotele abyś Ty jadąc na wakacje miał pewność udanego wypoczynku.
Ich relacje możesz poczytać na naszym blogu
  • Odwiedzonych krajów
  • Sprawdzonych hoteli
  • Ofert w bazie

Przeczytaj relacje zespołu na naszym blogu

Anna Szaban
Sprawdź szereg korzyści jakie przygotowaliśmy dla naszych Klientów.
Zyta Czekała jedzenie1 229x171 - Powodów, by podróżować, jest wiele... :)
Powodów, by podróżować, jest wiele, a każdy pretekst do podróży jest dobry.